ZB 19:45:31 23-11-2021
ZM1942ZB.022
Германия - енергетика - компании
Германският енергиен доставчик Еон
разширява мрежата си с инвестиция
за 27 милиарда евро
Есен, 23 ноември /БТА/
Новият главен изпълнителен директор на германския енергиен доставчик Еон (Eon) обяви пакет от инвестиции за около 27 милиарда евро в опит да направи компанията по-екологична и по-дигитална.
Средствата ще бъдат инвестирани до 2026 година и ще са предназначени основно за разширяване на разпределителната мрежа на енергийния гигант, заяви Леонард Бирнбаум, цитиран от ДПА.
Съобщението е направено, само осем дни след като Бирнбаум пое високия пост в централата на компанията в Есен.
Еон започва всеобхватна офанзива за растеж и инвестиции за изграждане на дигитален енергиен свят без въглероден диоксид, заяви 54-годишният шеф на компанията.
В Деня на капиталовите пазари, организиран за инвеститори, той обеща на акционерите годишен растеж на печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) от около 4 процента и общо около 7,8 милиарда евро през 2026 година.
Еон е най-големият доставчик на електричество и газ в Германия и оператор на най-голямата разпределителна мрежа в страната. В Европа към края на юни групата има над 52 милиона потребители, от които 14 милиона в Германия.
Еон планира да инвестира 22 милиарда евро в разширяването на енергийните си мрежи.
Компанията очаква да свърже допълнителни 35 до 40 гигавата мощности за възобновяема енергия към електропреносните си мрежи през идните пет години.
Всеки един от тези заводи ни помага да постигнем климатичните цели от Париж. В допълнение към това планираме да увеличим термопомпите, съхранението на батерии и електромобилността, каза Томас Кьониг, член на борда на Еон и ръководител на електропреносните мрежи.
Енергийният гигант възнамерява да инвестира около 2 от 22-та милиарда евро в дигитализация на мрежовото планиране, мониторинга и контрола.
Останалите 5 милиарда евро, които допълват общата сума на инвестицията от 27 милиарда евро, ще се използват за разширяване на бизнеса на Еон с така наречените потребителски решения, например в продажбите.
До 2026 година ще имаме дигитална платформа на всички пазари и ще я използваме за ефикасно обслужване на всички клиенти и по-удобен за тях начин, подчерта Патрик Ламерс, член на борда и директор по продажбите.
През 2011 година германската компания Еон продаде 100 процента от собствеността си в Е.ОН България на чешката фирма Енерго-Про.
/Галя Горнишка, ЦМ/
/ЦМ/