site.btaСофтуерът е в помощ на производители и търговци за намаление разхищението на храна

ZB 19:52:31 25-11-2021
ZM1949ZB.027
софтуер - храни - използване

Софтуерът е в помощ на производители и търговци
за намаление разхищението на храна


София, 25 ноември /Христо Воденов, БТА/
Системата Microsoft Cloud for Retail на Майкрософт е сред нововъведенията, които имат за цел да подпомогнат търговците на дребно и компаниите в посока устойчиво развитие, съобщава от софтуерната компания.
Темата за разхищението на храни се превръща в приоритет за все повече потребители и търговци. Според проучване на ООН, близо 931 милиона тона храна или 17 на сто от общата храна, достъпна за потребителите, не се консумира и отива в кошчетата за отпадъци на домакинствата, търговците на дребно и на ресторантите.
Имайки предвид тези смущаващи факти, Майкрософт се ангажира да помага на търговците на дребно и компаниите в посока съвместна иновация и разработка на решения от следващо поколение, насочени към бизнес възможности, които не търпят отлагане.
Microsoft е на мнение, че няма един единствен причинител на проблема, нито пък само едно решение. Компанията вярва, че са необходими иновации във всички части на хранителната верига. От една страна, потребителите могат да вземат по-ефективни решения за това как да пазаруват и използват храната си, така че да има по-малко отпадъци в домовете им. От друга страна, професионалистите в сектора за търговия на дребно с храни могат да разгледат различните възможности, по които да използват технологиите за проследяване и управление на веригата на доставките на храни. Важно е всички да се обединят, за да трансформират своите идеи и да се развиват с помощта на иновациите, пишат от компанията.
Има много пътища, по които да се тръгне, за да се прекъсне порочният кръг на разхищение за храна. Добър пример за иновации е скандинавската компания за хранителни технологии - LMK Group, която предоставя комплекти за хранене - близо 1,74 милиона през 2020 г., директно до вратите на своите клиенти. Използвайки модела за машинно обучение, разработен от Azure, LMK са направили точна прогноза за това какво биха си поръчали потребителите. Това означава, че компанията може да предостави на своите производители и доставчици на храни точни прогнози до 10 седмици предварително, така че те да не отглеждат реколти, които в крайна сметка няма да използват. Днес LMK имат под 1 процент разхищение на храни в производствения си процес, което е изключително ниско за сектора търговия на дребно с храни.
Друг добър пример е един от партньорите на Microsoft - Transparency-One, който работи с водещата компания за храни и напитки Danone, върху растежа и ускоряването на своята програма за регенеративно земеделие. Турският търговец на дребно Migros използва изкуствен интелект (AI), за да следи наличността на плодовете и зеленчуците и да генерира сигнал за тяхното състояние, което означава, че храната може да се приоритизира и промотира, за да се продаде преди да се развали. По подобен начин германският лидер в технологиите за търговия на дребно Bizerba комбинира иновативната си технология за измерване със стелажните системи в магазините за търговия на дребно, което доведе до рафтове и пекарни на самообслужване, които са способни да следят и проверяват своята наличност, а фурните автоматично да пекат брецели, когато се изчерпат. С помощта на интернет на нещата (IOT) компанията разчита на динамичното ценообразуване. По този начин цените на продуктите от препълните рафтове могат да се намалят в реално време, което ги прави по-привлекателни за купувачите и, разбира се, намалява разхищението на храни.
/ЦМ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 12:33 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация