site.btaПероните на третата линия на метрото ще бъдат изолирани от релсовия път

BOBSTH 16:46:31 19-01-2016
MH1645BO.013
Стоян Братоев - метро - строителство

Пероните на третата линия на
метрото ще бъдат изолирани от
релсовия път


София, 19 януари /София Господинова, БТА/
Пероните в станциите на третата линия на метрото ще бъдат изолирани от релсовият път. Те ще имат прозрачни стъклени прегради с 1,5 метра височина и ще се отварят при пристигане на влака. Машинистът ще управлява отварянето и затварянето им. Това съобщи днес директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев на пресконференция в Столичната община, на която бе представен проекта за третата линия на метрото от бул. "Ботевградско шосе" до ж.к. "Овча купел".
Подготовката за строителството на трасето на централния участък - "Малък градски театър зад канала" - "Орлов мост" - "Патриарх Евтимий" - "Красно село" започва от утре с въвеждането на временна организация за движение.
Директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев посочи, че стъклените врати на пероните ще бъдат поставени, за да се ограничи достъпа на хора до релсите и да се предотвратят инциденти. Братоев съобщи, че мотрисите, които ще се движат по третата линия ще са марка "Сименс". За първия и втория етап от трасето ще бъдат доставени 20 влака. Те ще са алуминиеви, с тегло 24 тона, за разлика от движещите се в момента влакове, които са от стомана и тежат по 34 тона, отбеляза Братоев. По думите му те ще могат да се управляват изцяло автоматично. Машинист все пак ще управлява влака, но функциите му ще са намалени до минимум.
Що се отнася до строителството на централния участък на метролинията Братоев посочи, че то ще премине в изключително сложни геоложки условия. Трасето трябва да мине под нивото на подземните води, под реки, под двете действащи линии на метрото, което означава на места дълбочина до 28 метра, обясни Братоев. Поради това се изискват по-специални мерки за строителство и в тръжните условия са заложени строги изисквания за тунелната машина. Строителството също ще е по-дълго - общо 36 месеца, като последният етап представлява комплексните пускови изпитания, които ще се извършват през първата половина на 2019 г., допълни директорът на "Метрополитен".
/МХ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:47 на 16.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация