site.btaОбщо 455 писмени жалби са постъпили при обществените посредници на "Топлофикация София"

BOBSTH 15:44:01 10-02-2016
IS1542BO.024
"Топлофикация София" - обществени посредници

Общо 455 писмени жалби са постъпили при обществените посредници на "Топлофикация София"


София, 10 януари /София Господинова, БТА/
Общо 455 писмени жалби са постъпили при обществените посредници на "Топлофикация" до 31 декември 2015 г. Отговорено е на над 440 от тях. Направени са над 1000 устни консултации, съобщи днес на пресконференция в Столичната община Деян Дянков, един от тримата обществени посредници.
Омбудсманите са избрани с решение на Столичния общински съвет с цел подобряване на комуникацията на дружеството с клиентите. В приемната в кв. "Борово" всеки, който не е доволен от дружеството, може да подаде жалба.
За около 50 жалби посредниците са подали питания към "Топлофикация София". Голяма част от жалбите се отнасят до проблеми в компетенциите на топлинните счетоводители - неправилни изравнителни сметки, неправилно отчетени уреди, допълнителни корекции на изравнителни сметки, каза Дянков. По думите му жалбите, свързани със сградната инсталация, са малко.
В последно време са зачестили случаите на желаещи да сключат споразумения с дружеството за изчистване на задължения. Гражданите се ориентират към изплащане на задълженията, посочи общественият посредник. По думите му има индивидуален подход към всеки един случай и могат да се постигнат големи компромиси за самото плащане. Сметки обаче по закон "Топлофикация София" няма право да опростява, подчерта Дянков.
На базата на работата през последните месеци, според обществените посредници, "Топлофикация София" трябва да повиши нивото на комуникация на дружеството с клиентите на всички нива. Нещата трябва да се казват докрай и подробно, дори и в случаите, когато дружеството няма да бъде доволно от резултата, посочи Дянков. Трябва да се обърне внимание на работата на топлинните счетоводители и тяхната работа с клиентите. Те не винаги спазват сроковете на отговор на жалбите и понякога дори отказват писмени отговори, което е сериозен проблем, отчитат посредниците. Според тях трябва да се подобри комуникацията в писмен и електронен вид, защото клиентът често се "загубва" в отговора, който дори не винаги е по-конкретният въпрос.
Много важно е да продължават разясненията за правата и задължения на клиентите. Омбудсманите препоръчват на "Топлофикация" във фактурите да бъде посочен ясен срок за събирането на задълженията по съдебен път.
Уведомленията по телефона сега се извършват в работно време и хората не са вкъщи. Това може да стане в неработното време на абонатите.
Омбудсманите препоръчват още да се намери механизъм при дължими суми под 50 лв. да не се стига до съд. Актуализация на базата данни също е много необходима. Нужно е да се провери има ли нови собственици, наследници, така че да се прехвърлят всички задълженията към реалните хора и да се подобри работата на дружеството, каза още Деян Дянков.

/ИС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:47 на 17.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация