Парен локомотив - възстановен
Парен локомотив - възстановен
На 23 септември 2002 г. в 10:28 ч. от гара Бойчиновци към София потегля на собствен ход последният парен локомотив в историята на българския железопътен транспорт. Парната машина с фабричен номер 15-215 е произведена през 1943 г. в Германия. Спряна е от движение през 1970 г. и е възстановена изцяло със средства на железничари в депото на гара Бойчиновци от 40-годишния шлосер Боно Стефанов. Локомотивът се движи с 60 км. в час и се управлява от "реставратора" Боно Стефанов и помощник-машиниста Вельо Маринов. Всички изпитания са доказали, че локомотивът от времето на цар Борис III е напълно годен за експлоатация. Той е единственият парен локомотив в България, който може да пътува по цялата жп мрежа. Максималната му скорост е 140 км в час. Участвал е в редица кинопродукции. Наричан е българския вариант на прочутия "Ориент експрес".
На снимката: Бойчиновци (23 септември 2002) В гара Мездра пристига възстановеният парен локомотив с фабричен номер 15-215 от 1943 г. След като му е направен технически преглед, локомотивът е заредена с вода и гориво. На някогашното обръщало в депото локомотивът е завъртян и поема в посока към София. Пресфото-БТА снимка: Любомира Филипова/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
На снимката: Бойчиновци (23 септември 2002) В гара Мездра пристига възстановеният парен локомотив с фабричен номер 15-215 от 1943 г. След като му е направен технически преглед, локомотивът е заредена с вода и гориво. На някогашното обръщало в депото локомотивът е завъртян и поема в посока към София. Пресфото-БТА снимка: Любомира Филипова/архив
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимка
Моля потвърдете изтеглянето на снимката/ите