site.btaКолко пари ще похарчат словенските партии за кампаниите си преди евроизборите?
Кампанията преди изборите за Европейски парламент на 9 юни вече тече с пълна сила, а партиите-кандидати в Словения харчат между 1000 и 250 000 евро за предизборна кампания, съобщава словенската национална телевизия РТВ Сло.
Кандидатите за ЕП срещаме на терен и в социалните мрежи, като всички се опитват да убедят избирателите да гласуват за тях, а предизборната кампания дори не е в разгара си все още, отбелязва словенският политолог Марко Хочевар пред РТВ Сло. Според него разгарът на кампанията ще бъде след около две седмици.
Най-много пари за кампанията си отделят парламентарните партии. Управляващата „Движение Свобода“ (ДС) ще отдели между 200 000 и 250 000 евро.
„Става въпрос за ясно послание“, коментира Хочевар и допълва, че най-добрият сценарий за ДС е да получи две места в Европарламента. „В настоящия контекст това би било изключително добре и бихме могли поне частично да се консолидираме вътрешно."
Двете опозиционни партии Словенска демократическа партия (СДП) и „Нова Словения“ (НС) ще инвестират една трета от позволените средства за предизборна кампания – приблизително 200 000 евро. „За СДС не е все едно дали ще имат двама или трима евродепутати. За НС също не е все едно дали Матей Тонин ще влезе в ЕП или не. Въпрос на оцеляване на партията е дали Тонин ще влезе“, смята Хочевар.
„Левица“ ще инвестира около 100 000 евро. „Социалдемократи“, които изпитват финансови затруднения, не разкриват стойността на кампанията си засега. Водачът на тяхната листа Матяж Немъц отбеляза, че кампанията им ще бъде „относително скромна в сравнение с останалите“. Словенската народна партия също не е обявила колко ще похарчи за предизборна кампания.
От парламентарните партии най-много пари ще вложи зелената партия „Весна“ – около 50 000 евро. Водачът на листата Владимир Пребилич потвърди, че сам „ще осигури 20 000 евро. По-голямата част от разходите ще бъдат за кампанията в социалните мрежи“.
Според Хочевар това показва, че Пребилич е „готов лично да инвестира и вярва в партията. Ако пък кампанията не е успешна, вероятно възнамерява да се пренасочи към националната политика“.
Партиите ДеСУС и „Добра държава“, които се явяват на евроизборите с една листа, ще отделят за кампания 30 000 евро, „Зелените на Словения“ – 20 000 евро, „Ресница“ – 10 000 евро. Най-малък е бюджетът на сатиричната партия „Нич од тега“ (в превод „Нищо от това“), която се явява на изборите на шега.
„Вероятно няма да имаме повече от 1000 евро“, отбелязва водачката на листата Виолета Томич.
Произвеждането на евроизборите, заедно с три референдума, ще струва на Словения над 9 милиона евро, отбелязва РТВ Сло.
/ПК/
news.modal.header
news.modal.text