Европейски парламент – Прессъобщение

site.btaЕвропейски избори: акценти за седмицата

Европейски избори: акценти за седмицата
Европейски избори: акценти за седмицата

С наближаването на европейските избори през юни пресслужбата на Европейския парламент публикува седмичен бюлетин, в който се включват основните новини от седмицата, свързани с изборите за Европейски парламент, с цел да улесни достъпа до информация по темата за медиите. Бюлетинът ще се публикува всяка седмица до 7 юни.

Изборни дни

Следващата седмица между 6 и 9 юни 2024 г. над 370 милиона европейски граждани ще имат право да гласуват в 27-те държави членки, за да изберат 720 членове на Европейския парламент. Резултатите ще бъдат достъпни в реално време на уебсайта за резултатите от европейските избори.

Практическa информация за медиите можете да намерите тук. За отразяване на живо на изборните дни и нощи, кликнете тук.

Кампания в държавите членки

С наближаването на европейските избори се увеличават инициативите за информиране за важността на гласуването. По-долу представяме кратък преглед на многобройните действия, които се провеждат в ЕС.

  • Светлана Тихановска, Олександра Матвийчук и Лорен Салех са сред лауреатите на наградата „Сахаров“, които призовават гражданите да гласуват на европейските избори във видеоклип на кампанията #ИзползвайГласаСи. Прочетете повече тук.
  • Европейският парламент и ФК Байерн Мюнхен се обединиха, за да призоват феновете да използват своя глас на предстоящите избори. Те се присъединиха към звезди от женския футбол от Шампионската лига, които разпространиха същото послание. Миналия уикенд едно от предизборните видеа на Европейския парламент беше излъчено на шест италиански стадиона благодарение на сътрудничеството с Лига Серия А. Повече информация за подобни инициативи можете да намерите тук.
  • Game In Society направи играта „Europe Race To Democracy“ достъпна безплатно от 28 май за над 500 милиона абонати на Fortnite, като се присъединиха към кампанията на Парламента „Използвай гласа си“ за насърчаване на демократичното участие на младите граждани. Играта е достъпна в сайта на Fortnite с код 8132-4493-8197.
  • #WeVoteForEurope е кампания, инициирана от асоциацията YOUROPE e.V. и организирана заедно с Европейската асоциация на фестивалите (EFA) - двете най-важни организации, представляващи европейските фестивали. Те имат за цел да ангажират аудиторията си да използва правата си и да гласува на изборите за Европейски парламент.
  • Приобщаването, толерантността и солидарността са основни европейски ценности. За да ги популяризира, офисът на Европейския парламент в Португалия си партнира с Europe XXI и Surfing Life Club за две приобщаващи сърф сесии на 1—2 юни.
  • Бюрото за връзка на Европейския парламент в Гърция и община Атина организираха бинго за доброволци и възрастни граждани на 28 май. Участниците имаха възможност да проверят знанията си за ЕС и да спечелят подаръци с колекционерска стойност.
  • Бюрото за връзки на Европейския парламент в Словения работи с водещи на предаване по RTVSLO Тилен Артач и Роберт Петан за три музикални видеоклипа, популяризиращи изборите за Европейски парламент. Чуйте първата им песен „Европейски избори. Елате, бъдете там“ тук.
  • Доброволци от общността zaednoza.eu стартираха общоевропейско мобилно приложение, наречено Palumba, за да помогнат на гласоподавателите да идентифицират политическата партия, които отговаря най-добре на техните виждания на тези избори.
  • Българският хор „Мистерията на българските гласове“ заедно с Института за развитие на публичната среда и фондация „The Convo“ са заснели няколко видеоклипа в кампания срещу ниската избирателна активност. Във видеата една трета от хора започва да пее, което символизира ниската избирателна активност на предишните европейски изброи, преди целият хор да се присъедини, за да подчертае ефекта от участието. Видеото завършва с посланието „България, ти имаш супер глас“. Гледайте видеото за София тук.

Партньори

Европейският парламент приветства инициативите на частни дружества, които популяризират значението на гласуването на предстоящите избори. По-долу са дадени няколко примера:

  • Spotify пусна плейлиста „Play Your Part, Europe!“ на 21 май, за да насърчи хората да гласуват на европейските избори, и ще изпраща известия до потребителите, водещи до уебстраниците на Европейския парламент за изборите на 6—9 юни.
  • Oatly насърчава бизнес лидерите в Европа да се присъединят към тях в мобилизирането на техните служители, общности и клиенти да гласуват на предстоящите избори. С банери върху сгради в цяла Европа и организирането на филмови прожекции в Стокхолм, Амстердам и Хелзинки, компанията споделя посланието: „VOAT!! ГЛАСУВАЙТЕ за планетата
  • Coca-Cola Европа стартира комуникационна дейност „Съществуват различни възможности. Изборът е ваш. 6—9 юни 2024 г.“ в социалните мрежи, както и с отделни персонализирани послания в някои държави, за да се насърчат хората да гласуват на предстоящите европейски избори.
  • Apple пуска реклама за изборите в своя App Store във всички държави в ЕС, достигайки до милиони потребители. Apple също така насочва вниманието към официални приложения на ЕС, като например „Citizens’ App“ на Европейския парламент, както и към приложения за новини и за повикване на превозно средство, така че гласоподавателите да могат лесно да стигнат до избирателните секции.
  • Dott се ангажира да направи гласуването по-лесно и по-достъпно. За тези европейски избори те предлагат безплатни пътувания до изборните секции и изпращат известия по имейл и в приложението.
  • Частните дружества също полагат усилия за борба с дезинформацията в навечерието на изборите за Европейски парламент. Snapchat наскоро се ангажира да действа — както и MetaGoogle, и TikTok.

 

/МТК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:25 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация