site.btaУченици на училище „Васил Левски“ в Платаня, остров Крит, ще осъществят „художествено пътешествие“

Ученици на училище „Васил Левски“ в Платаня, остров Крит, ще осъществят „художествено пътешествие“
Ученици на училище „Васил Левски“ в Платаня, остров Крит, ще осъществят „художествено пътешествие“
Снимка: Културният център „Иван Селимински“

Ученици на Второ неделно училище „Васил Левски“ в Платаня, остров Крит, Гърция, ще изследват и изготвят информация за художниците Венцислав Йотов и Маргарита Радева. Това съобщи Културният център „Иван Селимински“, към който действа просветното средище, във Фейсбук страницата си. 

Проучването на творчеството на двамата творци ще бъде част от „художественото пътешествие“ по програмата на Министерството на образованието и науката „Неразказаните истории на българите“. 

Тази учебна година ученици и учители ще проучат и изследват света на Венцислав Йотов-многостранен като художник, график, скулптор, архитект и създател на градска среда с творбите си, автор на книгата „Моето Арт изкуство“, носител на награди, две от които са от конкурс „Олимпийска идея“ - 2004 и от конкурс на Атинско метро, спирка Палата на музиката-Опера.

Ще се изследва и творческият път на Маргарита Радева, творец, който съчетава живописта и скулптурата, илюстратор и автор на книги, създател и директор на Арт център „Микеланджело“ в Атина, Глифада. 

Училище „Васил Левски“ и неговите филиали в Атина, Навплио, Каламата и Платаня, остров Крит, действат към Културен център „Иван Селимински“. Центърът е създаден през 2010 г. под името „Гръцко-българско сдружение за култура“, информира в своя сайт Изпълнителната агенция за българите в чужбина. 

Целите на дружеството са да предоставя информация и да подкрепя и защитава с всички законни средства правата на българските граждани, които живеят, работят и учат в Гърция, да работи за по-доброто взаимно опознаване между двата народа и по-нататъшно развитие на сътрудничество между двете страни.

/ИКВ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:05 на 30.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация