site.btaУченици от Българското училище „Иван Вазов“ в Престън влязоха в ролята на учители, използвайки метода учене чрез преподаване
Ученици от трети и четвърти клас в Българското училище „Иван Вазов“ в Престън, Великобритания, влязоха в ролята на учители, използвайки метода учене чрез преподаване. Това съобщават от просветното средище на своята страница във Фейсбук, където посочват, че който преподава, научава.
„Бел-Ланкастърски, взаимоучителен или методът учене чрез преподаване придобива световно разпространение през 19. век. В България се прилага за пръв път от Неофит Рилски през 1835 година. Методът има своите предимства, има и недостатъци. Това обаче не ни попречи да го приложим и ние по време на занятията с трети и четвърти клас“, пишат от училищния екип.
От образователното средище добавят, че е било истинско удоволствие да наблюдават как Виктория Хънт (8. клас) и Стефан Стефанов (6. клас) са се превъплътили в учители по български език. Заниманията са протекли под „зоркото око“ на училищния директор Иван Маринов (8. клас).
„Урокът беше различен, забавен и ползотворен, а лицето и числото на личните местоимения за третокласниците и времето на глагола за четвъртокласниците се оказаха детска игра“, допълват от училището.
Както БТА писа, училище „Иван Вазов“ в Престън е създадено на 19 септември 2021 година. Предметите, които се изучават в него, са български език и литература, история на България и география в частта, която се отнася до България. В образователното средище се разработват и проекти – „Наследство”, който отделя време за български обичаи, обреди, празници; „Жив учебник” с възстановки на исторически събития и театрални постановки по класически произведения от родната литература, както и „Скритата история”, където е предвидено допълнително време за история и археологически открития по българските земи. Училището издава и вестник „Чичовци – галерия от типове и нрави български в сегашно време“.
През 2023 г. българското училище в Престън откри и филиал в град Ланкастър.
/ЙК/
news.modal.header
news.modal.text