site.btaПредставяне на проект Еразъм+ „Комуникационни умения за бъдещето“ се състоя в Колеферо и Пескара, Италия
На 7 и 13 януари в градовете Колеферо и Пескара, Италия, се състоя представянето на проект по Еразъм+ на тема „Комуникационни умения за бъдещето“, организиран от Културно дружество „Асен и Илия Пейкови“ в сътрудничество с българското училище „АзБуки“ от Рим и Колеферо. Това съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА Мариола Георгиева – директор на просветното средище.
В Пескара Мариола Георгиева сподели опита си от проведените работилници с италиански и български колеги, като показаха получените резултати и положителното въздействие на приложените методики.
Участниците в събитието имаха възможност да оценят инициативата чрез QR код, наличен на рекламния материал, като – по думите на Георгиева - по този начин са допринесли за „колективен размисъл за ползите и бъдещия потенциал на проекта“.
„Инициативата показа как международното сътрудничество и проектите по Еразъм+ могат да представляват изключителна възможност за иновации в образователната система, насърчавайки приобщаването, комуникацията и личностното и професионално развитие както за учители, така и за ученици“, коментира училищният ръководител.
Проект за образователното бъдеще
Проектът, реализиран през 2024 г. в Италия, България и Македония, имаше за основна цел разработването на иновативни образователни инструменти за насърчаване на приобщаващи практики във формалното и неформалното образование. Това беше постигнато чрез сътрудничество между учители и експерти от трите участващи държави, обясни за БТА Мариола Георгиева.
Наръчникът, озаглавен „Комуникационни умения за бъдещето“, резултат от екипната работа между участниците, представлява конкретния резултат от този път. Той предоставя методологии и инструменти за идентифициране на ученици с нетипично развитие или със специални образователни потребности, улеснявайки интегрирането и подобряването на практиките на преподаване, разказа още директорът на българското училище в Италия.
Етапи на проекта
Георгиева посочи, че дейностите са започнали през май 2024 г. в Рим, където участниците са поставили целите на проекта и са организирали работните планове. Впоследствие от 5 до 15 август в България се е състояло десетдневно интензивно обучение по приобщаващо образование. „Тук участниците изследваха теми, свързани с логопедията и управлението на комуникационните затруднения при деца в предучилищна и училищна възраст“, отбеляза Мариола Георгиева.
В Северна Македония, в Скопие, фокусът беше върху създаването на образователни инструменти, базирани на методологията на Kolb Learning Circle. Този подход ни позволи да разработим интерактивни и адаптивни техники за преподаване, насърчавайки по-приобщаваща и осъзната училищна среда, обясни тя.
Практически приложения и ползи
Създадените образователни инструменти бяха тествани в местни училища, като основното училище „Vera Jocic“ и „Braka Miladinovci“ в Скопие, с цел мотивиране на учениците, насърчаване на самосъзнанието и развиване на умения за работа в екип. Особено внимание беше отделено на подобряването на критичните умения и насърчаването на съпричастност и сътрудничество сред учениците, коментира Георгиева.
/ИКВ/
news.modal.header
news.modal.text