site.btaУченици от Болградската гимназия под ръководството на Татяна Узун създадоха куклен театър

Ученици от Болградската гимназия под ръководството на Татяна Узун създадоха куклен театър
Ученици от Болградската гимназия под ръководството на Татяна Узун създадоха куклен театър
Снимка: Татяна Узун

Ученици от Болградската гимназия „Г. С. Раковски“, под ръководството на преподавателя по украински език и литература Татяна Узун, създадоха куклен театър в рамките на проекта „Светът – от виртуалното към реалното“, одобрен и подкрепен от Детския фонд на Организацията на обединените нации (УНИЦЕФ).

За изработката на куклите и декорите е отговорна Наталия Македонска. Първата постановка – приказката „Вълкът и седемте козлета“ се състоя на 11 октомври, съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА ръководителят на кукления театър Татяна Узун.

Подготовката за постановката е отнела значително време. „Наложи се първо да запознаем децата с кукления театър и неговите особености, защото в днешната дигитална епоха той не е толкова популярен. Това е нещо като екзотика“, сподели преподавателят по украински език и литература. 

Узун допълни, че децата, особено по време на пандемията и войната, не са имали много възможности да посещават театър, особено куклен театър, затова за тях това е било ново и интересно. „След няколко занятия, в които проучихме различните видове кукли – марионетни, тростични, ръкавични и театър на сенките, интересът им нарасна, защото кукленият театър не е дигитален и това ги заинтригува“, отбеляза ръководителят.

В работата над спектакъла са участвали ученици от 8 до 11 клас. „Отне ни поне две занятия само за да усъвършенстваме интонацията, тъй като гласовите елементи са изключително важни за кукления театър“, разказа Узун. 

Тя подчертава, че актьорското майсторство включва не само управление на куклите, но и правилно интониране, което е важно за пресъздаването на различните герои.

По време на подготовката, децата са се учили на актьорско майсторство, сценична реч и движения. „Те усвояваха работа с текстове, пиеси и драматични произведения, както и миниатюрни постановки. Провеждахме упражнения за развитие на вниманието, което им помогна да координират едновременно текст, глас и движения на куклите“, сподели Узун. 

Работата в екип е била съществена част от проекта, а според ръководителката, кукленият театър е предоставил възможност и за социално общуване.

„Една от основните трудности, с които се сблъскахме, беше натовареният график на децата, тъй като много от тях посещават допълнителни курсове и извънкласни дейности“, каза ръководителят на кукления театър. 

Зрителите на първото представление бяха ученици от началните класове, много от които никога не са посещавали детска градина и не са виждали куклен театър. „Това беше нещо ново за тях – гласове, но без видими актьори, истинска оживяла приказка“, сподели преподавателят. Пиесата била осъвременена и с добавени хумористични елементи, което направило постановката още по-забавна за децата, добави още тя.

„Беше забавно и съм сигурна, че децата изпитаха положителни емоции“, заключва Узун.

Плановете за кукления театър предвиждат редовни постановки – поне по едно представление на всеки два месеца. В момента се подготвят новогодишни представления, които ще бъдат част от училищните празненства.

В рамките на „Светът – от виртуалното към реалното“ в гимназията вече са били организирани дейности като Ден на настолните игри, психологически тренировки и прожекции на филми с последващи дискусии.

/ЙК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:49 на 23.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация