Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“
![Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“](/upload/973051/20230110_154839.jpg?w=1000&original=)
Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“
Канарски о-ви, Атлантически океан (13 януари 2023) Българският научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий“ (НИК 421) е на историческо първо плаване към о-в Ливингстън, за да подпомогне 31-ата българска антарктическа експедиция. В 18-ия ден от рейса си НИК 421 е на път през Канарските острови към Кабо Верде и Южния Атлантик, движейки се на югозапад покрай бреговете на Мароко.
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор. На снимката: ЦПУ - Централен пост за управление в машинното отделение.
Пресфото-БТА снимка: Константин Карагьозов (ПК)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор. На снимката: ЦПУ - Централен пост за управление в машинното отделение.
Пресфото-БТА снимка: Константин Карагьозов (ПК)
![Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“](/upload/973052/20230111_132036.jpg?w=1000&original=)
Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“
Канарски о-ви, Атлантически океан (13 януари 2023) Българският научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий“ (НИК 421) е на историческо първо плаване към о-в Ливингстън, за да подпомогне 31-ата българска антарктическа експедиция. В 18-ия ден от рейса си НИК 421 е на път през Канарските острови към Кабо Верде и Южния Атлантик, движейки се на югозапад покрай бреговете на Мароко.
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор. На снимката: Хидромотор.
Пресфото-БТА снимка: Константин Карагьозов (ПК)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор. На снимката: Хидромотор.
Пресфото-БТА снимка: Константин Карагьозов (ПК)
![Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“](/upload/973053/20230111_132745.jpg?w=1000&original=)
Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“
Канарски о-ви, Атлантически океан (13 януари 2023) Българският научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий“ (НИК 421) е на историческо първо плаване към о-в Ливингстън, за да подпомогне 31-ата българска антарктическа експедиция. В 18-ия ден от рейса си НИК 421 е на път през Канарските острови към Кабо Верде и Южния Атлантик, движейки се на югозапад покрай бреговете на Мароко.
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор. На снимката: Главен дизел-генератор.
Пресфото-БТА снимка: Константин Карагьозов (ПК)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор. На снимката: Главен дизел-генератор.
Пресфото-БТА снимка: Константин Карагьозов (ПК)
![Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“](/upload/973054/IMG-89c4977531577c4c5c5b7645cf447fb6-V.jpg?w=1000&original=da32fb69efd48ef00ef40268f26879d8962730b3)
Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“
Канарски о-ви, Атлантически океан (13 януари 2023) Българският научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий“ (НИК 421) е на историческо първо плаване към о-в Ливингстън, за да подпомогне 31-ата българска антарктическа експедиция. В 18-ия ден от рейса си НИК 421 е на път през Канарските острови към Кабо Верде и Южния Атлантик, движейки се на югозапад покрай бреговете на Мароко.
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор.
Пресфото-БТА снимка: кап. III ранг Радко Муевски (ПК)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор.
Пресфото-БТА снимка: кап. III ранг Радко Муевски (ПК)
![Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“](/upload/973055/IMG-fde7289a30bb72d9266981b035a3406e-V.jpg?w=1000&original=139b562f105776eca67f74318fd11985e51cc406)
Ден 18 - тема на деня - Как се движи и маневрира „Св. св. Кирил и Методий“
Канарски о-ви, Атлантически океан (13 януари 2023) Българският научноизследователски кораб „Св. св. Кирил и Методий“ (НИК 421) е на историческо първо плаване към о-в Ливингстън, за да подпомогне 31-ата българска антарктическа експедиция. В 18-ия ден от рейса си НИК 421 е на път през Канарските острови към Кабо Верде и Южния Атлантик, движейки се на югозапад покрай бреговете на Мароко.
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор.
Пресфото-БТА снимка: кап. III ранг Радко Муевски (ПК)
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
Първоначално построен като спомагателен кораб, подходящ да обслужва нефтени платформи, да полага кабелни и тръбни трасета, да взема проби от морското дъно и др., „Св. св. Кирил и Методий“ се оказва изключително подходящ, за да бъде преоборудван в изследователски кораб. Една от причините за това е корабният пропулсивен комплекс на НИК 421 с азимутни корабни движители - система от механизми, която осигурява доброто задвижване и прецизната маневреност на кораба.
Някои кораби се задвижват само и единствено от двигатели с вътрешно горене, докато „Св. св. Кирил и Методий“ е електроход. Той разполага с главни дизел-генератори, три на брой. Всеки един от тези дизел-генератори е съставен от два механизма - двигател с вътрешно горене, който е свързан с генератор.
Пресфото-БТА снимка: кап. III ранг Радко Муевски (ПК)
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимка
Моля потвърдете изтеглянето на снимката/ите