site.btaНад 200 костюма са ушити за премиерата на мюзикъла „Ромео и Жулиета“ тази вечер в Стара Загора

Над 200 костюма са ушити за премиерата на мюзикъла „Ромео и Жулиета“ тази вечер в Стара Загора
Над 200 костюма са ушити за премиерата на мюзикъла „Ромео и Жулиета“ тази вечер в Стара Загора
Снимка: Държавна опера, Стара Загора

Над 200 костюма са ушити за премиерата на мюзикъла „Ромео и Жулиета“, по драмата на Уилям Шекспир и музика Жерар Пресгюрвик, който ще бъде представен тази вечер за първи път на сцената на Античен форумен комплекс „Августа Траяна“ в Стара Загора. Това съобщи в интервю за БТА Денис Иванов, автор на костюмите и декора на спектакъла.

„Костюмите са изработени в класически стил. Това усложнява работата, защото класиката се шие много по-трудно и всичко се спазва с историческа достоверност. Използват се тежки, скъпи материи, има много ръчна работа. Вплетени са много камъни, бижута, панделки. Костюмите са изградени в т.нар. стил „на парче“. Целите дрехи са нарязани, а с капси и много връзки са хванти една за друга. Има много чаровен елемент, типичен за модата на ранния италиански ренесанс, какъвто е стилът на костюмите“, разказа той. И обясни, че за създаването на визията на всеки костюм „изцяло съм се вдъхновявал от портретите на известни художници в тази епоха, за да може костюмите да отразяват максимално реално времето“.

Иванов посочи, че именно, затова костюмите са много големи. „Тоалетите, които ще смени Жулиета, по време на постановката са четири и всички те са изключително красиви. За да сме автентични, сме спазили всичко до бельото от онова времето, Защото има няколко момента, в които тя се появява по корсет и фуста, което е долното бельо под роклята. То е много ефирно и красиво с дантелки, коланче и панделки“, обясни творецът.

Зрителите ще могат да видят превъплъщението на Жулиета със специална официалната рокля, която е костюма за бала. След това тя ще облече сватбена рокля за тайното бракосъчение с Ромео. Последната рокля, в която главната героиня ще се представи по време на спектакъла, е „една драматична рокля от черно кадифе, която е за второ действие, където фабулата се движи в трагична посока“, каза Иванов. И разкри, че за всяка една рокля на Жулиета са използвани по 15 метра плат. „Това са огромни рокли, на които обиколката на полата стига до 12 метра“.

За изработката на всички костюми са използвани платове като кадифе, плюшът също присъства. „Това са характерни платове за тази епоха. Има употребени и тъкани като тафта и кожа. Мъжките костюми са изпълнени до голяма степен от кожа. Особено на бандитите, където има и множество капси“, допълни Денис Иванов. И обяснява, че „старал съм се костюмът да не е просто дреха, а той да отразява състоянието на персонажа и да помага на актьора да изгради качествата на ролята. А не това да е само една хубава самоцелна дреха“.

По отношение на сценографията Иванов разкрива, че е малко по-различна.

„С режисьора Виолета Горчева и хореографа Марио Пиацо решихме да тръгнем в една по-футуристична посока. Декорът представлява една градина, но тази градина е изкуствена, т.е. в нея е в имитативен детайл. Природата не присъства по никакъв начин. Имаме един розариум, който е изработен от желязо от материала етелбонд. Цветът също е леко нереален, нереалистичен. Не е типичното зелено, а една нежна резида, която има перлен отблясък“, казва творецът.

Той обясни, че „тази градина, която искаме да покажем в дома на Капулети, напомня една ювелирна клетка за птичка. Именно това предполага, че самата птичка, която е заключена вътре е Жулиета. В сценографията единственият природен елемент, който е реална препратка, е старото дърво, което сме го нарекли „влюбеното дърво“. Това е дървото, което Шекспир описва много добре - дали е дърво, дали е храст, няма значение. Но това е растение, което е под балкона на Жулиета и по което се катери Ромео. В нашата версия, това е едно бяло безжизнено дърво. И се получава парадоксът, че единственият реален природен елемент в постановката е мъртъв. Това е един натюрморт, в който клоните на това дърво образуват силуетите на две влюбени лица, които искат да се целунат“, обясни сценографът.

Денис Иванов коментира, че в създаването и на костюмите, и на декора за мюзикъла са преплетени множество символи. Работата е започнала още през декември м.г.

Припомняме, че в четири поредни вечери - на 19, 20, 21 и 22 юли, на сцената на Античния форум „Августа Траяна”, Държавна опера - Стара Загора ще представи най-новата си мащабна продукция на мюзикъла „Ромео и Жулиета” по музиката на Жерар Пресгюрвик.

В ролите на Жулиета зрителите ще видят певицата Михаела Филева (на 19, 20, 22 юли), а на 21 юли в ролята ще се превъплъти Димитрина Германова. В ролята на Ромео ще се превъплъти Марин Русинов (19, 21 и 22 юли), а на 20 юли -  Виктор Ибришимов.

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:59 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация