site.btaСтроги правила се прилагат в кей-поп индустрията

Строги правила се прилагат в кей-поп индустрията
Строги правила се прилагат в кей-поп индустрията
Карина от "Еспа" Снимка: АП /Скот Гарфит

"Не получаваш ли достатъчно любов от почитателите? Защо реши да предадеш феноветe си?" - пред тези въпроси се изправи певицата Карина (23 г.) от кей-поп групата "Еспа", след като южнокорейски медии разкриха, че има приятел. Връзката на изпълнителката с местен актьор беше потвърдена от мениджърските агенции и на двамата, което предизвика остра реакция от страна от повечето от почитателите на момичешката група "Еспа".

Гневните фенове изпратиха камион с електронен билборд до агенцията на Карина, от който задават въпросите и искат извинение от певицата. "Моля, извинете се директно. В противен случай ще станете свидетели на намаляващи продажби на албуми и празни места на концертите", се казва още в посланието на почитателите към певицата. Снимка на билборда бе публикувана в южнокорейско издание.

Вокалистката, чието истинско име е Ю Джи-мин,  е част от "Еспа" от създаването на групата през 2020 г.  Момичетата дебютираха със сингъла Black Mamba. Миналата година албумът на кей-поп формацията My World постигна голям успех, като от него бяха продадени над 2,1 млн. екземпляра само в Република Корея, припомня Би Би Си. 

Карина покорно изпълни желанието на публика си - разкая се, собственоръчно написа писмо и го публикува в профила си в Инстаграм, с което поднесе извинения и обеща "да излекува раните", които е нанесла на феновете си. Певицата има 12,7 млн. последователи в тази социална мрежа. Някои от тях обаче проявиха разбиране към желанието на младата жена да има живот и извън "Еспа", като изразиха подкрепата си с публикации. Но по-голяма част от феновете се почувстваха обидени, че трябва да делят любовта на певицата с нейния приятел. 

Нямат ли право звездите на кей-попа на личен живот, на романтични връзки? Оказва се, че не е лесно, когато става въпрос за изпълнители от Република Корея и в известна степен от Япония, отбелязват световни медии, сред които Си Ен Ен и Би Би Си.

Феновете издигат в култ музикалните си любимци, а звукозаписните компании целенасочено им изграждат образ на достъпни, необвързани личности. Стратегия, която вече доказа, че е печеливша…

С подписването на договор с мениджърските компании изпълнителите приемат строги правила, с които се съобразяват и напълно се отдават на професионалното развитие и налагане на творчеството им - първо на местно, а след това и на световно ниво. Не е случайна забраната за любовни връзки - лейбълите се притесняват, че интересът на почитателите може да намалее, ако не те, а някой друг ангажира вниманието на даден изпълнител, съобщава Си Ен Ен.

"Те искат да продават идоли, които изглеждат, поне въображаемо, романтично достъпни. Да се създаде илюзия, че феновете могат да си представят, че имат възможност да поддържат някаква форма на социална връзка със своя любимец", обяснява пред Би Би Си социологът Патрик Уилямс от Технологичния университет Нанянг в Сингапур.

Кей-поп индустрията разчита на многобройните отдадени на музикалните си любимци фенове, които очакват цялото внимание на изпълнителите. Почитателите участват активно в популяризирането на певците, като дори финансират със собствени средства рекламни кампании на турнета или нови продукции на идолите си, разказват експерти пред Си Ен Ен. Преди около десетина години в южнокорейските мениджърски агенции, работещи в сферата на кей-попа, масово забраняваха на изгряващи звезди да поддържат любовна връзка или дори да притежават лични мобилни телефони, за да се избегнат скандали и разочарования на почитателите. 

Компанията JYP Entertainment, която стои зад популярни групи като "Туайс" и "Стрей кидс", се придържа към строга политика, която забранява на артистите да излизат на срещи през първите три години след дебюта си, както е посочено от основателя ѝ Пак Джин-ян, писа в. "Индипендънт". 

"JYP наистина има забрана за запознанства... Казвам на моите артисти, че три години след дебюта си не трябва да се срещат с приятели, а просто да съсредоточат живота си върху обучението. С други думи, след три години утвърдените артисти нямат забрана за запознанства", обясни Парк през април 2022 г. в профила си в социалната мрежа "Екс" (тогава известна като "Туитър" ).

Карина от "Еспа" съвсем не е първата певица, дръзнала да наруши правилата. Миналата година в подобен скандал се замеси и Джису от групата "Блекпинк". Тя открито сподели любовния си живот и предизвика буря в звукозаписната индустрия. Певицата обяви, че има връзка с актьор, което принуди мениджърските агенции и на двамата да помолят за подкрепа и разбиране. 

Момичешката група "Блекпинк" е сред най-популярните в света, като е била сред водещите изпълнители на фестивали като Коачела. Певиците има между 73 милиона и 93 милиона последователи в профилите си в Инстаграм. 

Вероятно най-популярната кей-поп банда в света засега си остава Би Ти Ес, като седмината си взеха творческа почивка, за да могат да отслужат задължителната военна служба в родината си. Очаква се да се съберат отново на сцената през 2025 г. Групата дебютира на сцената през 2013 г., но нито един от изпълнителите публично не е демонстрирал любовни отношения.

Според кореспондента за Азия на изданието "Билборд" Роб Шварц смели решения като това на Джису от групата "Блекпинк" е знак, че с появата на все повече кей-поп групи на международната сцена, правилата се променят: "Можем дори да кажем, че тази индустрия става по-зряла".

 

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:46 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация