site.btaОтдел „Маркетинг“ на БТА

От началото на 2023 г. отдел „Маркетинг“ на БТА става  част от дирекция „Координация, комуникация и сътрудничество“. 

Дейността му е в няколко направления: продажба на услуги и продукти на агенцията, обслужване и обезпечаване на организационната дейност по сключените държавни и европейски проекти и свързаните с тях събития; участие в оперативната работа на агенцията - различни инициативи, разпространение на сп. ЛИК,  създаване на медийни партньорства за обмяна на информация; осигуряване на рекламни материали на агенцията.

Отделът взима участие и по отношение на креативната работа в БТА.  Включва се с мнения и идеи за визията и съдържанието на сп. ЛИК, брошури и издания на агенцията. 

В основата на тяхната работа стои разработването, определянето и изпълнението на маркетинговата стратегия на БТА.  Екипът изготвя оферти към клиентите и администрира техните акаунти. Един от основните приоритети на отдела е подобряването и дигитализацията на услугите, които се предлагат и  улеснение на клиентския достъп до тях.  

Ръководител на отдел „Маркетинг“ от 2021 г. е Цветанка Янкова, а от 2023 г. тя е и заместник директор на дирекция „Координация, комуникация и сътрудничество“.

Година по-късно екипът се разширява.  Привлечен е Николай Николов, който започва да работи по един от първите за агенцията европейски проекти за популяризиране на Конференцията за бъдещето на Европа в България. Като първи спечелен проект от отдела предизвикателството и радостта е голяма.

Разработват го Ива Тончева, ръководител „Социални мрежи“ и Цветанка Янкова. Целта му е да събере различни европейски държави, които да дискутират по важни въпроси за образованието, младежта и спорта, културата и други обособени теми.

Проектът дава възможност да бъдат включени и пресклубовете на БТА в страната и извън нея. По-късно се присъединява Валентин Кожухаров, който отговаря за партньорствата на БТА.

 

Нели Димова е организатор на отдела. От 20 години работи в БТА и отговаря за цялостната административна работа в отдела и разпространението на сп. ЛИК.

За най-отличително събитие през 2023 г. Цветанка Янкова посочва 125-годишнината на БТА. А за изминалите две години - кардиналната промяна в работата на агенцията, когато тя отваря своите емисии и те стават със свободен достъп за медиите и за широката аудитория. Това налага предоговаряне на партньорските договори с международните агенции Асошиейтед прес, ДПА, ТАСС, Ройтерс и др. 

 

Какво предстои?

През октомври е продължението на Проекта за популяризиране на кохезионната политика в страната. През изминалата година той се осъществява на територията на България, сега следва да се разшири и проведе в държавите, в които БТА има пресклубове и в тези, които  предстоят да бъдат открити. 

„Правим всичко възможно да бъдем гъвкави, бързи, достоверни и надеждни като източник, което е и залегнало във философията на управлението на агенцията“, споделя Цветанка Янкова.

Екипът

Цветанка Янкова, ръководител отдел „Маркетинг“. В БТА е от 2019. Започва работа като експерт маркетинг. От февруари 2023 г. е и директор на дирекция „Координация, комуникация и сътрудничество“. Към тази дирекция са отделите „Социални мрежи“, „Международна дейност“ и „Проекти“.  Работила е и учила в областта на маркетинга и рекламата. Владее три езика.

Николай Николов е експерт маркетинг. В БТА постъпва през 2021 г. Неговата практика е в областта на маркетинга и рекламата. Работил е в печатни и онлайн медии, като: Икономедиа, издателство S Media, издателство „Атика“. Завършил е „Икономика  - застраховане и социално дело“ в УНСС. Николай отговаря за изграждане и поддържане на контакти с клиенти, партньори, организации, местни и централни власти. Участва в структуриране на подсайта за европейските проекти, който разработва отделът. Също така осъществява координация между отделите в БТА и изготвя доклади и отчети за дейността на звеното. 

Валентин Кожухаров е маркетинг експерт. Завършва магистърска степен „Рекламен мениджмънт“ със специализация „Комуникационен и бранд мениджмънт“. Започва работа в агенцията през януари 2023 г. Преди да дойде в агенцията, е работил като експерт реклама в отдел „Реклама и издателска дейност“ на Българското национално радио. Пътят му в сферата на комуникациите и рекламата започва като стажант в „Национален съвет за саморегулация на рекламата“. Той се занимава с медийните партньорства на БТА, което включва комуникация с бъдещите и настоящите партньори, подготвяне на покани от името на БТА за сключване на партньорски договори, съгласуване на договорите. Негова отговорност е изпълнението на медийните партньорства на БТА.

Нели Димова, организатор. От 20 години работи в БТА и отговаря за цялостната административна работа в отдела и разпространението на сп. ЛИК. 

Кога и как стартира рекламата в БТА?

Историята на отдела започва през 1998 г., когато Панайот Денев - генерален директор на БТА,  създава отдел "Реклама, маркетинг и продажби". Структура, която да се занимава с продажба на рекламни площи,  да популяризира илюстрираните издания, продуктите и услугите на агенцията. 

Отделът, който се състоял от 4 души,  организирал също различни събития и рекламни кампании на БТА. Отговарял за разпространението на списанията „Паралели", ЛИК, което било възстановено от Панайот Денев, „Шампиони" и подсигурявал рекламните материали, коледните подаръци за децата на служителите, създавал рекламни клипове за радио и телевизия. Първите, които поставят началото били Антоанета Зеленкова - началник на отдела, Ирена Чижек и Анета Паунска - експерти, Ива Цолова - организатор продажби и секретар. 

През годините работата на отдела се променяла динамично. Към рекламата и разпространението на илюстрованите издания се прибавят различни нови продукти и услуги – „Електронен пресклипинг", за мониторинг на теми от пресата, радиото и емисиите на агенцията, „Оригинални текстове" - за платени публикации, емисия „Българска община“ и др. 

Към екипа се присъединява отдел „Абонамент“ – Дима Тонева, която е отговаряла за продажбата на бюлетини, справочници и варианти на емисии. Тя сключва първите абонаментни договори в агенцията за новата услуга „Електронен пресклипинг“. „Подкрепяхме агенцията почти във всичко. От подсигуряване на самолетните билети на бартер за командировките на журналистите до тефтерите и календарите за Нова година и подаръците за децата. Работата беше много, разнообразна и интересна“, споделя Анета Паунска, сега ръководител на „Школа БТА“. 

По-късно при управлението на Максим Минчев отделът променя името си на „Реклама и маркетинг". Идва нов екип. Началник става опитната журналистка Валентина Йовова. 

Въвежда се длъжността ПР, която последователно заемат Елена Харизанова, Ванина Цонева Леда Аврамова и Пепа Витанова. Експерти са: Денелина Чапанова, Живка Геренска, Виктория Христова.

Анета Паунска е назначена за заместник ръководител. Последователно организаторите са Татяна Андонова и Нели Димова, които отговарят и за разпространението на печатните издания и платената емисия „Оригинални текстове“.

 

Антоанет Василева, стажант „Маркетинг“ 

Като новозавършил журналист за мен е важно да придобия опит в авторитетна медия каквато е БТА. Именно затова се спрях на възможността за стаж в агенцията, тъй като тя е пример за обективна и достоверна медия, на каквато е трудно да попаднем в съвременния медиен свят. 

Имам интерес както към писането и редактирането на текстове, така и към рекламата, връзките с обществеността и маркетинга. По тази причина реших да разширя перспективата си за развитие и продължих образованието си с магистър „Маркетинг със специализация Рекламен мениджмънт“. Стажът именно в този отдел на агенцията ми дава страхотната възможност да вникна в основата на маркетинга и рекламата. Сферата на комуникациите е широка и необятна, а това са факторите, които запалиха интереса ми към нея. Винаги има какво ново да научиш и вярвам, че именно Българската телеграфна агенция е мястото с много звена, в които мога да се обогатя във всеки един аспект. 

Изключително полезен опит е и да усвоя спецификите и ценностите при работата на една телеграфна агенция, които се отличават от обичайните медии.  За мен е страхотна привилегия, че в БТА имам възможност да се уча от професионалисти с доказан опит в различни области от сферата на журналистиката и комуникациите. 

 

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:30 на 01.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация